
ALFA ROMEO JUNIOR
NYT ALKAEN VAIN
29 990 €
SAATAVILLA MYÖS NELIVETOISENA

UNELMIESI AUTO?
EDULLINEN, URHEILULLINEN, TALOUDELLINEN
Alfa Romeo Juniorin ymmärrät parhaiten koeajamalla. Se on täynnä tunnetta ja urheilullisuutta, tarjoten samalla arjen käytännöllisyyttä. Muotoilua, joka huomataan – historiaa, jota ihaillaan.
Nyt saatavilla kattavasti varustellut erikoismallit Edizione itselataavana hybridinä ja Speciale täyssähköisenä. Erikoismallit saatavilla rajattuun erään enintään 30.6.2025 asti.

ALFA ROMEO JUNIOR IBRIDA EDIZIONE
Taloudellinen itselataava hybrid on helppo tapaa sähköistää ajokokemuksesi. Nimensä mukaisesti autoa ei tarvitse ladata, vaan se toimii ajossa kuten normaali bensiinimoottorinen automaattivaihteinen auto. Itselataava hybrid ottaa ajosta energiaa talteen mahdollistaen pienentyneen polttoaineen kulutuksen ja lyhyen ajon jopa pelkästään sähköllä.
Junior Ibrida Edizione on kattavasti varusteltu:
- Matriisi LED -ajovalot
- Aktiivinen vakionopeudensäädin
- Leggenda-etusäleikkö
- Cannocchiale -digitaalinen mittaristo
- Navigointijärjestelmä
- Peruutuskamera
- Sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla
- Langaton Apple CarPlay ja Android Auto
- Langaton älypuhelimen lataus
- 360° pysäköintitutka
- Avaimeton käynnistys ja lukitus
- Musta kattoverhoilu
- Katvehälytin
- Ajolinja-avustin
JUNIOR IBRIDA EDIZIONE ALKAEN VAIN
29 990 € tai 329 €/kk

ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA SPECIALE
Ensimmäinen täyssähköinen Alfa Romeo on toteutettu perinteitä kunnoittaen urheilullisella ajettavuudella! Urheilullisuudestaan huolimatta voimalinja on hyvin taloudellinen WLTP kulutuksen ollessa vain 15,0 kWh/100 km. Saatavilla myös 280 hevosvoimainen Veloce, jossa mm. Torsen mekaaninen rajoitetun luiston tasauspyörästö.
Junior Elettrica Speciale on kattavasti varusteltu:
- Aktiivinen vakionopeudensäädin
- Sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin hierontatoiminnolla
- Progresso-etusäleikkö
- Cannocchiale -digitaalinen mittaristo
- Navigointijärjestelmä
- Peruutuskamera
- Sähkötoiminen takaluukku hands free -toiminnolla
- 18" kevytmetallivanne
- Langaton Apple CarPlay ja Android Auto
- Avaimeton käynnistys ja lukitus
- Kojelaudan tunnelmavalaistus
- Tummennetut takaikkunat
- Alumiiniset poljinpinnat ja kynnyslistat
- Velour-lattiamatot
- Lämpöpumppu
JUNIOR ELETTRICA SPECIALE ALKAEN VAIN
39 990 € tai 439 €/kk
Junior ibrida automaatti Edizione alkaen 29 990 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 109 g/km, EU-keskikulutus 4,8 l/100 km. Rahoitusesimerkki: hinta toimituskuluineen 29 990 €, vaihtoauto/käsiraha 4 780 €, rahoitettava osuus 25 555 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 2,99 %, poikkeava viimeinen erä 6 050 € = kk-erä yhteensä 329,34 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 4,49 %. Korko sopimusajalta 2 884,43 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 29 447,43 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 34 227,43 €.
Junior elettrica 54 kWh automaatti Speciale alkaen 39 990 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 0 g/km. Rahoitusesimerkki: hinta toimituskuluineen 39 990 €, vaihtoauto/käsiraha 5 995 €, rahoitettava osuus 34 340 €, perustamiskulu 345 €, Rahoitusaika 72 kk, korko 2,99 %, poikkeava viimeinen erä 7 998 € = kk-erä yhteensä 439,44 €/kk (sis. käsittelymaksu 14 €/erä). Todellinen vuosikorko 4,12 %. Korko sopimusajalta 3 864,55 €. Luoton ja luottokustannusten yhteissumma 39 212,55 €. Auton todellinen luottohinta yhteensä 45 207,55 €.
Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Maksimi rahoitettava summa 45 000 €. Rahoituskampanja voimassa enintään 30.6.2025 asti. Kuvien autot erikoisvarustein.
TUNNISTETTAVASTI ALFA ROMEO

Cannocchiale
Cannocchiale eli "kiikarimittaristo" kuuluu erottamattomasti Alfa Romeoon. Se on sekä tyylikäs että käytännöllinen, kun auringon valo ei pääse osumaan mittaristoon.

Scudetto
Yksi Alfa Romeon tunnistettavimmista piirteistä on etusäleikkö eli Scudetto. Kolmion muotoinen Scudetto sai alkunsa Pininfarinan suunnittelupöydällä.

Coda Tronca
Takaosan muotoilulle on ominaista "Coda Tronca" (eli "katkaistu takaosa"). Korin muoto, jossa on pystysuora ilmavirtauksen katkaiseva reuna, on tunnusomaista monille Alfa Romeon malleille.
HISTORIALLINEN NIMI
JUNIOR-nimellä on pitkät perinteet Alfa Romeolla. Se, että Alfa Romeon
uusin malli kantaa nyt tätä nimeä, on kunnianosoitus merkin perinnölle.

GIULIA GT JUNIOR JA GTA JUNIOR
Nimi Junior ilmestyi ensimmäisen kerran Giulia GT:n lähtötason versioihin, joita kutsutaan usein yksinkertaisesti nimellä "Bertone" sen muotoilleen suunnittelustudion mukaan. GT Juniorin eri versiot innoittivat kokonaista sukupolvea dynaamisella alustallaan ja suorituskykyisillä moottoreillaan.
GTA Junior versio "Bertone" oli kehitetty moottoriurheiluun. Tämä tarkoitti sitä, että nimi oli kotonaan myös kilparadoilla, sillä lähes puolet noin 500:sta valmistetusta GTA Juniorista oli täysiverisiä kilpa- autoja

JUNIOR ZAGATO
Kaksiovinen urheilucoupé oli tunnetun Zagaton suunnittelema, ja sitä valmistettiin vuosina 1969-1975. Junior Zagato perustui Alfa Romeo Spideriin ja Giulia GT:n voimansiirtoon, ja sen kehittyneen aerodynamiikan ansiosta Junior Zagato oli uskomattoman nopea aikalaistensa joukossa.
Sitä valmistettiin 1 510 kappaletta, ja se on nykyään haluttu keräilykohde ja italialaisen autosuunnittelun ikoni.